7 tips til facebookopslag/posts

7 tips til facebookopslag/posts

Når vi søsætter vores kunders projekter, så giver vi altid et par råd omkring opslag til facebook. Meget ofte konkurerer du med dine følgeres tålmodighed, om det engagement de vælger at putte i dit opslag. Lær dine kunder at kende, ved at stille dig selv spørgsmål omkring, hvordan du selv bliver engageret i facebookopslag.

Hvad er det i dig, som udløser engagement og der opstår genuin lyst til at dele, kommentere eller synes godt om? Hvilke opslag stopper du rent faktisk op og går i dybden med. Genkend de følelsesmekanismer, der får dig selv til at blive engageret. Udnyt din viden og anvend den på dine egne opslag, men målrettet dine egne kunder.

Ofte går facebookopslag tabt i kedelige og nærmest meningsløse titler med tilhørende links eller billeder. Hav altid en målsætning om, hvad hver enkelt opslag skal opnå. Klik til hjemmeside, rækkevidde, tilmelding til nyhedsbrev, debatoplæg. Husk og mål på engagement, så du kan sammenligne med efterfølgende opslag og derved finde ud af, hvad som virker godt.

Husk på, at jo mere dine opslag kan blive delt, liket eller kommenteret, desto større rækkevidde opnår du.

1. Gør dit opslag personligt

Vælg at gøre din beskrivelse personlin, så opnår du, at dit opslag fremstår unikt, blandt mængden af ellers trivielle titler.

2. Fortæl historier

Mennesker og/eller kunder knytter sig til din virksomhed, hvis du fortæller en historie. Fortæl om en oplevelse. Eller fortæl om hvorfor du har valgt at dele et andet opslag – giv en begrundelse.

3. Overbevisende citater

Når du ikke føler dig inspireret til at dele eller skrive noget interessant – så benyt et overbevisende citat fra en artikel og brug det som beskrivelse til en begrundelse deling at netop denne artikel. Det ligger formentlig til højrebenet at finde et ud fra dit eget publikum.

4. Stil spørgsmål

Ved at stille spørgsmål, kan du gøre dit publikum nysgerrig. Hvadenten du selv har skrevet en artikel eller deler fra anden part.

5. Kort & præcis titel

6. Call-to-action

  • Klik på link
  • Læs mere
  • Giv en kommentar

7. Nummer reference

  • #4 er min favorit
  • Prøv #3 det virker
  • #5 er lige dig
  • Er rystet over #8

By | april 13th, 2017|Categories: facebook|0 Comments

Kom på side 1 på Google (video)

Kom på side 1 på Google

Ligger der skjulte skatte på din hjemmeside? Find dem hurtigt og gør noget ved dem. Mangler du inspiration til online marketing, kan du anvende Google Search Console og blive oplyst om de søgeordskombinationer, som eksponerer din hjemmeside/undersider på Google. Du kan tilmed se hvilke gennemsnitlige placeringer du får og hvor ofte du bliver eksponeret, når folk googler netop dine søgeordskombinationer. Nu gælder det om at finde de søgeordskombinationer, som opnår placeringerne fra 11-20 – det er nemlig alle de placeringer af søgeord, som havner på side 2 på Google. Find dem som har høje eksponeringstal og optimér den relaterede underside til det givne søgeord. Se mere i videoen.

Har du spørgsmål til ovenstående, så tøv ikke med at stille dem her – gratis og uforpligtende

By | april 4th, 2017|Categories: google search console, seo|0 Comments

Ny hjemmeside, et godt udgangspunkt

Ny hjemmeside, et godt udgangspunkt

Når din hjemmeside er skruet rigtigt sammen, er det på tide at aktivere værktøj til tracking af data. Det er vigtigt at du aktiverer Google Analytics og nærliggende ligeledes at koble Google Search Console på hjemmesiden.

Google Analytics – dine besøgende afslører generel adfærd

Med GA kan du følge med i hvordan din hjemmeside klarer sig. Du vil gerne vide mere om dine besøgende, hvad klikker de på, hvor lang tid bruger de og hvormange forlader din side efter at have mødt din forside.

Afvisningsprocent bør holdes omkring 40%, des lavere jo bedre. Det betyder, at du sigter efter maksimalt 4 ud af 10 forlader din hjemmeside efter at have set forsiden.

Afhængig af dit indhold, kan det være relevant at holde øje med antal sidevisninger, samt gennemsnitlig tid brugt pr. besøgende. Google tolker denne kombination af parametre som successkriterie for, at du skaber gode oplevelser for dine besøgende.

Sessions og brugere, hvormange af dine besøgende er gengangere? Med GA får du det fulde overblik. Hvor god er du til at tiltrække såvel nye, som gamle kunder?

Google Search Console, se hvilke søgeord der hitter på din hjemmeside

Du har formentlig en idè om, hvilke søgeord du bør optimere. Med en SEO analyse kan du komme nærmere dine egentlige behov og måske finder du alternative søgeordskombinationer, som kan være kilder til at tiltrække nye besøgende.

Med Google Search Console kan du få et indblik i de søgeord på din hjemmeside, som bevirker at du bliver vist i Googles søgersultater. Hvis du er frisør er det naturligt, at du bliver vist, når folk skriver “frisør” på Google. Derudover kan du potentielt også blive vist når folk søger efter hårprodukter eller lignende frisør-relaterede ord. Med en SEO analyse kan du få et indblik i netop de søgeordskombinationer, som kan være interessant for din hjemmeside.

Derudover vil du også kunne se, hvormange gange din hjemmeside bliver eksponeret i Googles søgeresultater, når folk søger efter “frisør Ballerup.”

Har du spørgsmål til ovenstående tekst, så spørg endelig uforpligtende her

By | april 3rd, 2017|Categories: google analytics, google search console, ny hjemmeside|0 Comments

1 tip til at optimere hastigheden af WordPress

1 tip til at optimere hastigheden af WordPress

Før du går igang med at optimere din hjemmeside, så brug Google Pagespeed til at finde ud af, hvor din hjemmeside er svag. Tast din egen hjemmeside og se analyseresultater med det samme.

1. Enable Gzip Compression via .htaccess

Hvis du i din Google Pagespeed analyse får at vide, at du skal “Enable Gzip Compression” – så åben og opdatér din .htaccess fil med følgende kode:

# compress text, html, javascript, css, xml:
AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript
AddType x-font/otf .otf
AddType x-font/ttf .ttf
AddType x-font/eot .eot
AddType x-font/woff .woff
AddType image/x-icon .ico
AddType image/png .png

Spørgsmål til optimering af hastighed på din egen WordPress?

By | april 2nd, 2017|Categories: Hastighed, WordPress|0 Comments